Izvestiya of Saratov University.

History. International Relations

ISSN 1819-4907 (Print)
ISSN 2542-1913 (Online)


For citation:

Cherevichko T. V. Tourism as an instrument of public diplomacy. Izvestiya of Saratov University. History. International Relations, 2014, vol. 14, iss. 4, pp. 93-95. DOI: 10.18500/1819-4907-2014-14-4-93-95

This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text:
(downloads: 154)
Language: 
Russian
Article type: 
Article
UDC: 
[327.82+379.83] (470)

Tourism as an instrument of public diplomacy

Autors: 
Cherevichko Tatyana V., Saratov State University
Abstract: 

This article is devoted to issues of diplomatic development. The author marks the increasing role and value of public diplomacy in solution of global problems. Tourism takes up the special position among the main instruments of public diplomacy. It humanizes international relations and consolidates the image of the state. 

Reference: 

Зегберс К. Сшивая лоскутное одеяло… // Проблемы глобализации. 1999. Т. 4. С. 120.

Официальный сайт МИД России, стенограмма выступления Министра иностранных дел России С. В. Лаврова на встрече с представителями ведущих неправительственных организаций России, Москва, 5 февраля 2008 года, http://www.mid.ru/bdomp/brp_4.nsf/2fee282eb6df40e6432569990 05e6e8c/a9064e9af9abcd5ec32573e7003470aa! OpenDocument (дата обращения 02.06.2014).

Доминский А. Дискурс о публичной дипломатии // Международные процессы. 2011. Том 9. № 1(25), январь – апрель.

Рогозин Д. О. Россия перед вызовом «публичной дипломатии» Запада // Международная жизнь. 2010. № 8. С. 82.

Joseph S. Nye. Soft Power. The Means to Success in World Politics. Cambridge. M.A.: Public Affairs, 2004. P. 5.

Савойский А. Экономическая дипломатия современной России в отношении США на международной арене. М., 2011. С. 78.

Никифорова Г. Ю., Мазуренко А. В. Брендинг и публичная дипломатия как факторы устойчивого развития территории в условиях глобализации // Проблемы современной экономики. 2013. № 2 (46).